Kundtjänst

Returpolicy

Return of christmas gifts
Returns that are received at our warehouse until 7th of January will get full refund for the items.

Returnera inom 14 dagar
Du har möjlighet att returnera din beställning inom 14 dagar efter att du har mottagit den. Dessutom, och oavsett om 14 dagarna har löpt ut, så har du rätt att returnera produkten till oss om vi skickar en defekt eller felaktig produkt. Du bör meddela oss så fort du blir medveten om alla fel och returnera produkten så snart det är möjligt. Du får en full återbetalning för produkterna. Om den fullständiga beställningen returneras, inkluderar återbetalningen fraktkostnader. Vi informerar dig via e-post så snart vi har behandlat returen.

Återbetalning
Återbetalningen sker med samma medel som användes för att göra inköpet.
Den returnerade produkten måste vara i perfekt skick och i den ursprungliga förpackningen. Detta innebär att produkten är ny, oanvänd och har sin prislapp och etikett helt intakt.

Använd vår returetikett
Vid retur av produkter rekommenderar vi starkt att du använder returetiketten som medföljer i varje paket. Om du väljer att använda en annan kurir så är du ansvarig för paketet och dess produkter tills det anländer till vårt lager. Odd Molly har ingen återbetalningsskyldighet vid returer som inte har anlänt till vårt lager om du har skickat paketet med en annan kurir än den som står på din returetikett (Schenker och UPS). Amerikanska kunder får inte en returetikett i paketet, vänligen kontakta kundtjänsten så att de skickar en till dig.
Om du väljer att skicka din retur med en annan kurir så måste du kontakta kundtjänsten i förväg så att du inte behöver betala för returen två gånger. Du måste även skicka med en lapp i paketet med rätt ordernummer och kundnummer.

Så här returerar du

Sverige
1. Placera produkten i originalförpackningen.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Returnera förpackningen till Schenkers leveranspunkt.
5. Returkostnaden dras av från återbetalningen.

Returneringar från utanför Sverige
1. Placera produkten i originalförpackningen.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Besök www.ups.com och klicka på ”kontakta UPS”.
5. Ring UPS-kundtjänst för att beställa hämtning.
6. Returkostnaden dras av från återbetalningen.

Viktig information för länder utanför EU
Fyll i de tre Proformafaktura för retur av gods som medföljde i förpackningen. Spara spårningsnumret så att du kan kräva tillbaka försäljningsskatten och tullavgiften.

Så här gör du anspråk på återbetalning av moms och tullavgifter:
Kontakta ditt lokala UPS-kontor för att få ditt tulldeklarationsnummer. Se till att du har spårningsnumret till hands (se returetiketten). När du har mottagit ditt tulldeklarationsnummer ska du kontakta tullverket i ditt land.

Returkostnader
Sverige: 39 SEK
Danmark: 75 DKK
Storbritannien inklusive Isle of Man: 8 GBP
Länder inom EU inklusive Monaco: 10 EUR
Norge: 150 NOK exkl. moms
Schweiz: CHF 30 exkl. moms
Åland: 10 EUR exkl. moms
Färöarna: 75 DKK exkl. moms
Jersey, Guernsey och Gibraltar: 8 GBP exkl. moms
Andorra San Marino: 10 EUR exkl. moms
USA: 35 USD exkl. moms

Om du har några frågor om returer kan du ringa vår kundtjänst, vi hjälper gärna till: customerservice@oddmolly.com eller +46 8 522 28 552.