Oddmolly.com använder cookies för att förbättra sin webbplats. Cookies för analyssyften har redan sparats. För ytterligare detaljer och information om hur man hanterar cookies, se våra integritets- och cookieriktlinjer.

Nedräkning till julleverans! Sista dagen att beställa är den 21 december!
Dagar,
Timmar,
Minuter,
Sekunder

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Här finner du svar på de vanligaste frågorna vi får.

Allmänt

Hur söker jag efter en vara?

I navigeringsmenyn överst på webbsidan kan du bläddra igenom de olika kategorierna som finns. Om du känner till produktnamnet eller artikelnumret kan du använda vår sökfunktion i det övre högra hörnet på sidan.

Jag hittar inte en viss vara i webshoppen. Kan jag hitta den någon annanstans?

Det bästa sättet att hitta varor som inte finns på webbshopen är att kontakta vår kundtjänst. You can call us at +46-8-522 28552 or send an e-mail to support@oddmolly.com. We can help you locate a store close to you that have ordered the item you are looking for. Om varan är slutsåld kommer vi att göra vårt bästa för att hitta en vara i liknande stil för dig.

Var hittar jag en storlekstabell?

Våra storlekar är mellan 0 – 4, där 0 = XS och 4 = XL. Läs vår Storleksguide för mer information.

Vilken storlek bär modellen på bilderna?

Våra modeller är 175 cm långa och har alltid storlek 1 på de plagg som sträcker sig mellan storlekarna 0 – 4, samt one size eller 1/2 i förekommande fall.

Kommer det en innerkudde med tillsammans med örngottet?

Nej det gör det inte.

Måste jag köpa min bikini som ett set?

Våra bikinis säljs separat som underdelar och toppar. Du kan blanda och matcha alla färger och storlekar som du vill. Bra, eller hur?

Hur tar jag hand om mina regnstövlar?

Odd Mollys regnstövlar är tillverkade av naturgummi, så det lättaste sättet att rengöra stövlarna är att skölja dem under ljummet vatten. Använd en mjuk svamp och vanlig tvål, och torka därefter av dem med en mjuk trasa.

Håll dem också borta från starkt solljus och höga temperaturer, då detta kan påverka färgen hos naturgummi. Du kan också använda en silikonbaserad olja på dem då och då, som t.ex. silikonspray eller silikonstavar för gummistövlar.

Vi har valt att sy fast bandet eftersom det lätt lossnar. Om bandet blir smutsigt går det enkelt att sprätta upp sömmen och dra ut bandet genom öljetten. Använd normalt tvättmedel och tvätta varsamt för hand.

Beställning

Jag upplever problem när jag försöker göra en beställning i er webbshop. Vad kan jag göra?

Vår webbplats stödjer de vanliga webbläsarna, se bara till att du har en uppdaterad version. Observera att om du har en gammal version av en webbläsare så kanske den inte är kompatibel med vår webbplats och alla funktioner kommer inte att fungera korrekt.

1. Rensa din webbläsares cache. Gå till din webbläsares inställningar och rensa webbdata/cache.

2. Försök med en annan webbläsare om vår webbplats inte stödjer den som du använder.

3. Försök med en annan betalningsmetod. och kom ihåg att acceptera våra villkor innan du trycker på ”Köp”.

Är det säkert att beställa online?

Vi använder SSL-teknik (Security Socket Layer), så att du kan känna dig trygg när du beställer online. Detta är ett av de säkraste systemen för inköp på internet. Systemet kodar potentiellt känslig information, som till exempel namn och adress samt mycket känslig information som kreditkortsuppgifter.

Dina uppgifter kodas omedelbart när du anger dem och mycket känslig information sparas inte på en offentlig server. Detta innebär att den information som utbyts mellan dig och oss inte är tillgänglig för obehöriga.

SSL-tekniken tillhandahåller en autentisering som garanterar att dina uppgifter skickas till korrekt server, en kryptering som kodar all information så att endast den säkra servern kan läsa av den och en dataintegritetsfunktion som kontrollerar att ingen information har ändrats.

Har min beställning tagits emot?

När din beställning har godkänts kommer du att få en orderbekräftelse med dina uppgifter via e-post (kolla din skräppost också). Orderbekräftelsen kommer att skickas till e-postadressen som du angav vid kassan. If you are unsure about whether your order has been successfully placed you can always contact us at +46-8-522 28 552 or send an e-mail to support@oddmolly.com.

Kan jag göra några ändringar i min varukorg?

I det övre högra hörnet på webbsidan hittar du shoppingväskaikonen, håll muspekaren över symbolen och tryck på ”Kassa”. Under ”Din beställning” hittar du de artiklar som du har placerat i din shoppingväska. Under produktnamnet ser du vald storlek och färg.

Om du vill:

1. Ändra mängden trycker du på siffran bredvid ”Antal” och skriver hur många plagg du vill köpa. När du trycker på enter kommer totalsumman att uppdateras i enlighet med detta.

2. Ta bort en produkt från din shoppingväska skriver du 0 bredvid ”Antal” och trycker på enter, eller trycker helt enkelt på X till höger om produkten så kommer artikeln att tas bort.

3. Ändra storlek måste du ta bort den valda varan från din varukorg och lägga till varan i den önskade storleken igen.

En vara som låg i min varukorg försvann plötsligt när jag skulle checka ut. Vad hände?

Vi gör vårt bästa för att hålla vårt lagersaldo så uppdaterat som möjligt. Produkterna som placerades i din shoppingkorg kommer att reserveras för dig när köpet är genomfört. Om det finns ett begränsat lager av ett populärt plagg och någon annan genomför sitt köp innan dig, kan det hända att plagget är utsålt när du kommer till kassan. Så tveka inte för länge! Du har alltid 30 dagar på dig att returnera din beställning ...

Kan jag annullera min beställning när den är slutförd?

När en beställning är slutförd startar hanteringsprocessen direkt. If you wish to cancel your order contact us immediately at +46-8-522 28 552 or at support@oddmolly.com and we will do our best to help. Observera att avbeställningar endast kan genomföras under en mycket begränsad tid efter det att en beställning har gjorts, så vi kan inte garantera att det är möjligt

Vi kan inte annullera beställningar under vår rea.

Betalning

Vilka betalningsmetoder godtar ni?

Vi godtar följande betalningsmetoder: Kreditkort (MasterCard, Visa, American Express), PayPal, faktura och direktbetalning. Vid val av PayPal, se till att adressen som är registrerad i ditt PayPal-konto matchar adressen som du anger i kassan. När du väljer en faktura tillkommer en fakturaavgift på 29 SEK.

För mer information läs våra Betalningsvillkor

Kan jag använda mitt presentkort som köpts online i vilken Odd Molly-butik som helst?

Om presentkortet har köpts online kan det endast användas i vår webbshop.

Jag har fått en rabattkod/presentkort, hur kan jag använda den i min beställning?

I kassan trycker du på ”Lägg till kupong” och skriver in din rabattkod (på din bonuscheck finns en siffer- och bokstavskombination som du anger). Tryck på ”Lägg till” så ser du att din rabattkod/presentkort har lagts till på din beställning.

Jag vill lägga till en värdecheck men det fungerar inte – varför?

Se till att varorna som läggs i din varukorg uppfyller alla kriterier för den specifika rabattkoden. Observera att de flesta rabattkoder inte kan kombineras med andra erbjudanden och endast kan lösas in en gång per kund. Vi kan inte lägga till rabattkoder på beställningar som redan är gjorda.

Jag beställde en vara som det nu är rea på. Kan ni justera priset i efterhand?

Tyvärr inte. Våra reor och kampanjer är alltid bestämda i förväg och gäller endast under en begränsad tid. Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa våra kunder med olika typer av förfrågningar, men om du har köpt en vara utanför denna tidsram så kan vi inte göra en prisjustering.

Jag vill betala med faktura men det går inte – varför?

Vi erbjuder för närvarande fakturor endast till våra kunder i Sverige och Finland. Om ditt köpt inte godkänns kan det bero på flera orsaker:

1. Du har angett ett felaktigt personnummer. Var noggrann med att ditt personnummer stämmer överens med den adress där du är folkbokförd.

2. För att välja faktura som betalningsmetod måste du vara minst 18 år gammal.

3. Du har överskridit kreditgränsen på Qliro.

4. Du nekas kredit. Qliro kommer att göra en kreditvärdering innan du tillåts betala med faktura.

Om du har ytterligare fakturafrågor, kontakta Qliro på kundservice@qliro.com eller på +46–(0)8–40 900 300.

Leverans

Vad är er leveranspolicy?

Beställningar skickas från måndag till fredag med undantag för svenska helgdagar. Leveranstiden i Sverige uppskattas till 1–4 arbetsdagar. Leveranstid för alla andra länder uppskattas till 4–8 arbetsdagar. Under vår rea kan leveranstiden bli något längre än vanligt. Mer information finns i Leveransvillkoren

Var är min beställning?

När din beställning skickas ut får du en leveransbekräftelse via e-post som innehåller ett spårningsnummer så att du kan hålla koll på din beställning. Du kan spåra din beställning genom Schenker, Postnord eller UPS. Observera att det kan ta upp till 24 timmar efter att du har tagit emot leveransbekräftelsen tills du kan följa din beställning.

Hur kommer jag att ta emot min beställning?

Sverige: När din beställning har anlänt till en leveransplats får du ett meddelande från Schenker eller Postnord via e-post med information om hur du hämtar paketet. Glöm inte ditt ID-kort. Om du har ytterligare leveransfrågor, kontakta Schenker på +46 (8)-522 28540 eller Postnord på +46 (0)771-33 33 10.

Alla andra länder: Ditt paket kommer att levereras till adressen som du angav när du gjorde din beställning. För att hitta kontaktinformation till UPS, gå till UPS och välj det land du kommer ifrån.

Mer information finns i Leveransvillkoren

Kan jag ändra leveransadressen i en beställning som redan gjorts?

Det beror på hur långt din beställning har kommit behandlingsprocessen, men vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig. When your order has been shipped you can contact our customer service at +46-8-522 28 552 or at support@oddmolly.com and we will help you to redirect your package to the right address by contacting the chosen carrier. Vänligen ha ditt ordernummer och korrekt leveransadress redo.

Jag har tagit emot en annan vara än den jag beställde, vad ska jag göra?

Åh nej! Ta kontakt med vår kundtjänst så snart som möjligt på telefon +46852228552 eller skicka ett mail till support@oddmolly.com så hjälper vi dig.

Jag har tagit emot en defekt vara, vad ska jag göra?

Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har tagit emot en skadad eller defekt vara, skicka en bild till oss där vi tydligt kan se defekten och förklara problemet. Skicka bilden till support@oddmolly.com så återkommer vi så fort vi bara kan. Kontakta oss om din reklamation så snart du upptäcker defekten. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta.

Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en ny retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka det defekta plagget. Använd inte retursedeln som kom i ditt paket, eftersom returer och reklamationer hanteras separat.

Retur

Jag vill byta till en annan storlek eller färg. Hur går jag tillväga?

Odd Molly har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Skicka in din retur genom att följa instruktionerna ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att genomföra köpet. Gör en ny beställning om du önskar en annan storlek eller färg. Om du inte är nöjd med dina nya produkter har du alltid 30 dagar på dig att returnera din beställning.

Kan jag returnera en vara i en av era Odd Molly-affärer?

Du kan returnera en vara beställd från vår webbshop i alla våra svenska Odd Molly-butiker (utom Åhléns) inom 30 dagar, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar. Ta med din orderbekräftelse som kvitto för ditt köp. Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället.

Vad är er returpolicy?

Du kan returnera din beställning inom 30 dagar efter att du har mottagit beställningen, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar. Varan får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.

För mer information, läs vår Returpolicy.

Jag har returnerat en vara. När får jag min återbetalning?

Det kan ta upp till 14 dagar från det att du har returnerat din vara tills du får din återbetalning. Under vår reaperiod kan hanteringstiden förlängas med ett par dagar. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

Kan jag skicka tillbaka varor från olika beställningar i samma paket?

Ja, men se till att inkludera information om vilka beställningar som varorna tillhör. Observera att även om du skickar tillbaka flera beställningar i ett paket så kommer returkostnaden fortfarande att tillämpas på varje enskild beställning.

Returkostnaden inkluderar hantering och administration, inte bara frakten. För mer information, läs vår Returpolicy.

Jag använde ett presentkort/bonuscheck på en beställning som jag vill returnera. Hur kommer jag att återbetalas?

Om du skickar tillbaka hela din beställning i retur, så kommer vi att skapa en rabattkod med samma värde som ditt presentkort/bonuscheck.

Kan jag prova min bikinitrosa och ändå skicka den i retur?

Du kan returnera din bikinitrosa under förutsättning att den är i ursprungligt skick och fortfarande har kvar alla etiketter och skyddsplasten. Varan får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt.

Vad har ni för returpolicy på underkläder?

Du har alltid 30 dagar på dig att returnera din beställning, inklusive underkläder, förutsatt att varorna ligger i obruten förpackning och är i ursprungligt skick. Vi förbehåller oss rätten att neka returer där förseglingen är bruten, av hygienskäl.

Odd Molly Club

Jag kan inte logga in på mitt konto. Hur får jag ett nytt lösenord?

Tryck på Logga in överst på vår webbplats och tryck på ”Glömt ditt lösenord?”. Ange e-postadressen som du har registrerat till ditt konto så får du ett e-postmeddelande med en länk. Klicka på länken (eller öppna länken i ett nytt fönster) och ange ett nytt lösenord. Den här länken kan endast användas en gång, om du inte lyckas återskapa ditt lösenord måste du begära ett nytt e-postmeddelande.

Hur använder jag min bonuscheck?

1. Logga in på ditt konto med din e-postadress.

2. Lägg till varorna i din varukorg och gå till kassan.

3. Tryck på ”Lägg till kupong”, och ange den 12-siffriga koden (du hittar den under streckkoden på din bonuscheck).

4. Tryck på ”Lägg till” så visas din rabatt ovanför totalsumman.

Hur avregistrerar jag mig från era nyhetsbrev?

Scrolla ner till botten av nyhetsbrevet och klicka helt enkelt på avprenumerera.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink Software