Oddmolly.com använder cookies för att förbättra sin webbplats. Cookies för analyssyften har redan sparats. För ytterligare detaljer och information om hur man hanterar cookies, se våra integritets- och cookieriktlinjer.

MID SEASON SALE IS ON!
Dagar,
Timmar,
Minuter,
Sekunder

Betalning och leverans

Betalningsvillkor

Vi samarbetar med Klarna Checkout där vi erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning (med undantag för Norge) för följande marknader:
• Sverige
• Norge
• Finland
• Tyskland

För övriga marknader godtar vi följande betalningsmetoder:
• Kortbetalning (Mastercard, VISA och American Express)
• Paypal

Efter att du angivit dina uppgifter i Klarna Checkout och blivit identifierad visas de betalningsalternativ som kan erbjudas. Oavsett vilket betalningsalternativ du väljer så står Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som ansvarig för själva transaktionen. Har du frågor gällande betalningen ber vi dig därför vända dig till Klarna i första hand. Kontakta Klarna på telefon +46 8 120 120 10 eller via deras kundtjänst nedan.
Kundtjänst Sverige, tryck här.
Kundtjänst Norge, tryck här.
Kundtjänst Finland, tryck här.
Kundtjänst Tyskland, tryck här.

Alla innehavare av betalkort kan komma att genomgå validering och godkännande av både kortutgivaren och oss för att upprätthålla säkerheten och förhindra bedrägerier.

Faktura

Väljer du faktura så skapas denna så snart dina varor lämnar vårt lager. På standardfakturan gäller 14 dagars betalning från det att fakturan skapats upp, ingen fakturaavgift tillkommer. Din faktura skickas via e-post till den e-postadress du angivit vid köptillfället. Har du valt en kampanjfaktura tillkommer den fakturaavgift som visas i kassan.

Klarna gör aldrig någon kreditupplysning direkt i Klarna Checkout, detta görs endast vid behov beroende det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker.

Om du skickat dina varor i retur kan du själv flytta fram ditt förfallodatum på My Klarna. Din faktura kommer att justeras eller makuleras beroende på om du skickat tillbaks en del eller hela din order i retur.

Leveransvillkor

Webbshopen är öppen måndag till fredag med undantag för svenska nationella helgdagar. Vi kan ta emot beställningar från samtliga EU-länder (med undantag från Tjeckien och Slovakien), Isle of Man, Monaco, Norge, Schweiz, Åland, Färöarna, Jersey, Guernsey, Gibraltar, San Marino, Andorra, USA, Kanada och Australien. Vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till andra länder inom en snar framtid.

Beräknade leveranstider för ditt land visas nedan. Observera att leveranstider är ungefärliga och vi frånsäger oss allt ansvar för eventuella dröjsmål vid leveransen. Under vår rea kan leveranstiden bli något längre än vanligt. När din beställning lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post som innehåller spårningsnummer (tracking nr) så att du kan hålla koll på din beställning.

Alla beställningar levereras med gratis standardfrakt.

Land Leveranstid Fraktavgift
SE 1 - 4 arbetsdagar Gratis
DK 4 – 7 arbetsdagar Gratis
UK, IM 4 – 7 arbetsdagar Gratis
EU, MC 4 – 7 arbetsdagar Gratis
NO 4 – 7 arbetsdagar Gratis
CH 4 – 7 arbetsdagar Gratis
AX 4 – 7 arbetsdagar Gratis
FO 4 – 7 arbetsdagar Gratis
JE 4 – 7 arbetsdagar Gratis
GG 4 – 7 arbetsdagar Gratis
GI 4 – 7 arbetsdagar Gratis
SM 4 – 7 arbetsdagar Gratis
AD 4 – 7 arbetsdagar Gratis
USA, Kanada 4 – 7 arbetsdagar Gratis
AUS 6 – 8 arbetsdagar Gratis

Sverige

Alla beställningar levereras med Schenker eller Postnord och ditt paket kommer att levereras till ett av deras ombud. Du kommer att få ett meddelande från dem med information om hur du ska hämta ditt paket. Glöm inte ditt ID-kort. Ditt paket kommer att hållas kvar på hämtningsplatsen i 4 veckor (Schenker) och 2 veckor (Postnord). Försändelser som inte hämtas inom angiven tid returneras till Odd Molly. Du står själv för returkostnaden.

Om du inte kan hämta ditt paket så kan någon annan hämta det åt dig. När du hämtar ditt paket måste den personen visa ditt ID-kort samt sitt eget.

EU-länder, inklusive Åland, Monaco och Isle of Man

Alla beställningar levereras med UPS. Om du inte är där för att ta emot paketet kommer UPS att lämna ett meddelande och paketet kommer att vänta på ett UPS ombud. Kontakta UPS för att få en ny tid för en leverans. För kontaktinformation till UPS besök UPS och välj ditt land.

Länder utanför EU

Alla beställningar levereras med UPS. Om inte annat anges i kassan visas alla priser i webbshoppen exklusive skatt, tull och moms. Beställningar kan vara föremål för lokala skatter, UPS-utgifter, och/eller importtullar, som införs av din lokala tullmyndighet.

När din order till Schweiz har skickats kommer du att få en faktura från UPS inom 10 dagar. När du beställer från Kanada måste du betala tull och skatt innan UPS levererar beställningen till dig. Den slutliga kostnaden inkluderar den skatt som läggs på i ditt land samt tull på dina artiklar. Alla beställningar skickas med UPS och kommer att levereras till adressen som du angav i kassan.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink Software