Oddmolly.com använder cookies för att förbättra sin webbplats. Cookies för analyssyften har redan sparats. För ytterligare detaljer och information om hur man hanterar cookies, se våra integritets- och cookieriktlinjer.

Retur och byte

Returpolicy

Du kan returnera din beställning (inklusive rea-artiklar) inom 30 dagar efter det att du hämtat ut ditt paket, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.

Återbetalning

En returavgift tillkommer på samtliga returer och dras av din återbetalning. Även om du skickar tillbaka flera beställningar i ett paket så kommer returkostnaden att tas ut för varje enskild beställning. Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du har returnerat din vara tills du får din återbetalning. Observera att det kan ta ytterligare några dagar under vår reaperiod. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

Använd vår returetikett

Vi rekommenderar starkt att du använder returetiketten som bifogades i ditt paket. På så sätt kan vi enkelt följa ditt paket tills det anländer till vårt lager. I den osannolika händelsen att ett paket försvinner eller skadas, så kommer du fortfarande att få din återbetalning. Om du inte mottog en returetikett i ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Odd Molly ansvarar ej för paket som skickas med en annan returetikett än den som bifogas av oss. Om du väljer att använda en annan speditör så är du själv ansvarig för paketet och dess produkter tills det anländer till vårt lager. Om du väljer att skicka tillbaks din retur med en annan speditör, meddela gärna vår kundtjänst i förväg via mail support@oddmolly.com. Informera oss då om vilket ordernummer din retur gäller samt vilka produkter du skickar tillbaks.

Så här returnerar du

Sverige
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Returnera paketet till ett Schenker/Postnord-ombud.
5. Be alltid om kvitto med spårningsnummer, ifall det mot förmodan skulle hända något på vägen.

Andra länder
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Besök UPS, klicka på ”UPS Global” och välj ditt land.
5. Ring UPS kundtjänst för att beställa en upphämtning.
6. Be alltid om kvitto med spårningsnummer, ifall det mot förmodan skulle hända något på vägen.

Viktig information för länder utanför EU

Fyll i de tre proformafakturorna för retur av varor som du tog emot i ditt paket. Spara spårningsnumret (står på din returetikett) för att kunna göra anspråk på moms och tull.

Kontakta ditt lokala UPS-kontor för att få ditt tulldeklarationsnummer. De kommer att be dig om ditt spårningsnummer. När du har mottagit ditt tulldeklarationsnummer ska du kontakta tullverket i ditt land.

Returavgifter

Sverige: 39 SEK
Danmark: 75 DKK
Storbritannien inklusive Isle of Man: 8 GBP
Länder inom EU inklusive Monaco: 10 EUR
Norge: 150 NOK exkl. moms
Schweiz: CHF 30 exkl. moms
Åland: 10 EUR exkl. moms
Färöarna: 75 DKK exkl. moms
Jersey, Guernsey och Gibraltar: 8 GBP exkl. moms
Andorra San Marino: 10 EUR exkl. moms
USA: 35 USD exkl. moms
Kanada: 35 CAD exkl. moms
Australien: 40 AUD exkl. moms

Om du har frågor om returnering ska du kontakta kundtjänst. Vi finns till hands för att hjälpa: support@oddmolly.com eller +46852228552

Byten

Odd Molly har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Skicka in din retur genom att följa instruktionerna ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att genomföra köpet. Gör en ny beställning om du önskar en annan storlek eller färg.

FRI RETUR I BUTIK

Du kan returnera en vara beställd från vår webbshop i alla våra svenska Odd Molly-butiker (utom Åhléns) inom 30 dagar. Ta med din orderbekräftelse som kvitto för ditt köp. Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället.

Reklamationer

Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har fått en skadad eller defekt vara, skicka en bild där vi tydligt kan se defekten och förklara felet. Skicka bilden till support@oddmolly.com så återkommer vi så fort vi bara kan. Din reklamationsförfrågan måste göras genast när du upptäcker felet, inom rimlig tid. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Vi kan endast hantera defekta kläder från beställningar som gjorts i vår webbshop.

Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en ny retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka det defekta plagget. Vänligen använd inte retursedeln som kom i ditt paket, eftersom returer och reklamationer hanteras separat.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink Software