Odd Molly Boutique Online använder cookies för att förbättra sin webbplats. Cookies för analyssyften har redan sparats. För ytterligare detaljer och information om hur man hanterar cookies, se våra integritets- och cookieriktlinjer.

Retur och byte

Returpolicy

Du kan returnera din beställning (inklusive rea-artiklar) inom 30 dagar efter det att du hämtat ut ditt paket, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.

Återbetalning

En returavgift tillkommer på samtliga returer och dras av din återbetalning. Även om du skickar tillbaka flera beställningar i ett paket så kommer returkostnaden att tas ut för varje enskild beställning. Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes för att göra köpet. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du har returnerat din vara tills du får din återbetalning. Observera att det kan ta ytterligare några dagar under vår reaperiod. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

Använd vår returetikett

Vi rekommenderar starkt att du använder returetiketten som bifogades i ditt paket. På så sätt kan vi enkelt följa ditt paket tills det anländer till vårt lager. I den osannolika händelsen att ett paket försvinner eller skadas, så kommer du fortfarande att få din återbetalning. Om du inte mottog en returetikett i ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Odd Molly ansvarar ej för paket som skickas med en annan returetikett än den som bifogas av oss. Om du väljer att använda en annan speditör så är du själv ansvarig för paketet och dess produkter tills det anländer till vårt lager. Om du skickar tillbaka din retur med en annan speditör, meddela vår kundtjänst i förväg på customerservice@oddmolly.com. Se till att inkludera korrekt information om vilken beställning du skickar tillbaka och vilka varor som finns i paketet.

Så här returnerar du

Sverige
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Returnera paketet till ett Schenker/Postnord-ombud.
5. Be om kvitto med spårningsnummer. Detta kommer att vara ditt returbevis.

Andra länder
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Besök UPS, klicka på ”UPS Global” och välj ditt land.
5. Ring UPS kundtjänst för att beställa en upphämtning.
6. Be om kvitto med spårningsnummer. Detta kommer att vara ditt returbevis.

Viktig information för länder utanför EU

Fyll i de tre proformafakturorna för retur av varor som du tog emot i ditt paket. Spara spårningsnumret (står på din returetikett) för att kunna göra anspråk på moms och tull.

Kontakta ditt lokala UPS-kontor för att få ditt tulldeklarationsnummer. De kommer att be dig om ditt spårningsnummer. När du har mottagit ditt tulldeklarationsnummer ska du kontakta tullverket i ditt land.

Returavgifter

Sverige: 39 SEK
Danmark: 75 DKK
Storbritannien inklusive Isle of Man: 8 GBP
Länder inom EU inklusive Monaco: 10 EUR
Norge: 150 NOK exkl. moms
Schweiz: CHF 30 exkl. moms
Åland: 10 EUR exkl. moms
Färöarna: 75 DKK exkl. moms
Jersey, Guernsey och Gibraltar: 8 GBP exkl. moms
Andorra San Marino: 10 EUR exkl. moms
USA: 35 USD exkl. moms
Kanada: 35 CAD exkl. moms
Australien: 40 AUD exkl. moms

Om du har några frågor om returer kan du ringa vår kundtjänst, vi hjälper gärna till: customerservice@oddmolly.com eller +46 8 522 28 552.

Byten

Odd Molly har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Returnera varan genom att följa vår Returpolicy ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att genomföra köpet. Om du önskar en annan storlek eller färg, vänligen gör en ny beställning.

Du kan byta en vara som du beställt från vår webbshop mot en annan storlek eller färg i valfri Odd Molly butik (förutom i våra outlets och shop-in-shops). Ta med din orderbekräftelse som kvitto. Observera att du inte kan returnera varor och få en full återbetalning i våra butiker.

Reklamationer

Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har fått en skadad eller defekt vara, skicka en bild där vi tydligt kan se defekten och förklara felet. Skicka bilden bifogad i ett e-postmeddelande till customerservice@oddmolly.com så återkommer vi så fort som möjligt. Din begäran ska göras genast när du upptäcker felet, inom rimlig tid. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Vi kan bara hantera defekta kläder från beställningar som gjorts i vår webbshop.

Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en ny retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka det defekta plagget. Vänligen använd inte retursedeln som kom i ditt paket, eftersom vanliga returer och defekta plagg hanteras separat.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink Software