Odd Molly Boutique Online använder cookies för att förbättra sin webbplats. Cookies för analyssyften har redan sparats. För ytterligare detaljer och information om hur man hanterar cookies, se våra integritets- och cookieriktlinjer.

Retur och byte

Returpolicy

Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter att du har tagit emot beställningen, förutsatt att produkten är i sitt ursprungliga skick med alla etiketter kvar. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte klarar vår kvalitetskontroll.

Återbetalning

Om hela beställning returneras kommer återbetalningen att inkludera fraktkostnader (returkostnaden kommer att dras från det totala beloppet). Du får din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att göra köpet. Det kan ta upp till 14 dagar från dagen då du har returnerat din produkt tills att du får din återbetalning. Observera att det ta ytterligare några dagar under vår reaperiod. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

Även om du skickar tillbaka flera beställningar i ett paket så kommer returkostnaden fortfarande att tillämpas på varje enskild beställning. Returkostnaden inkluderar hantering och administration, inte bara frakten.

Använd vår returetikett

Vi rekommenderar starkt att du använder returetiketten som bifogades i ditt paket. På så sätt kan vi hålla koll på ditt paket tills det anländer till vårt lager. I den osannolika händelsen att ett paket försvinner eller skadas, så kommer du fortfarande att få din återbetalning. Om du inte mottog en returetikett i ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Odd Molly är inte ansvarig för paket som skickas med en annan returetikett än den som bifogas av oss. Om du väljer att använda en annan kurir så är du ansvarig för paketet och dess produkter tills det anländer till vårt lager. Om du skickar tillbaka din retur med en annan kurir, meddela vår kundtjänst i förväg på customerservice@oddmolly.com. Se till att inkludera korrekt information om vilken beställning du skickar tillbaka och vilka varor som finns i paketet.

Så här returerar du

Sverige
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Returnera paketet till Schenkers leveranspunkt.
5. Returkostnaden dras av från återbetalningen.

Andra länder
1. Placera varan i dess originalförpackning.
2. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen.
3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
4. Besök www.ups.com, klicka ”UPS Global” välj ditt land.
5. Ring UPS kundtjänst för att beställa en upphämtning.
6. Returkostnaden dras av från återbetalningen.

Viktig information för länder utanför EU

Fyll i de tre proformafaktura för retur av varor som du tog emot i ditt paket. Spara spårningsnumret (står på din returetikett) för att kunna göra anspråk på moms och tull.

Kontakta ditt lokala UPS-kontor för att få ditt tulldeklarationsnummer. De kommer att be dig om ditt spårningsnummer. När du har mottagit ditt tulldeklarationsnummer ska du kontakta tullverket i ditt land.

Retur- och hanteringskonstnader

Sverige: 39 SEK
Danmark: 75 DKK
Storbritannien inklusive Isle of Man: 8 GBP
Länder inom EU inklusive Monaco: 10 EUR
Norge: 150 NOK exkl. moms
Schweiz: CHF 30 exkl. moms
Åland: 10 EUR exkl. moms
Färöarna: 75 DKK exkl. moms
Jersey, Guernsey och Gibraltar: 8 GBP exkl. moms
Andorra San Marino: 10 EUR exkl. moms
USA: 35 USD exkl. moms

Om du har några frågor om returer kan du ringa vår kundtjänst, vi hjälper gärna till: customerservice@oddmolly.com eller +46 8 522 28 552.

Utbyten

Odd Molly har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Returnera varan genom att följa vår Returpolicy ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att göra köpet. Om du önskar en annan storlek eller färg, gör en ny beställning.

Kläder med fel

Vi gör alltid vårt bästa för att alltid skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har tagit emot en skadad eller defekt vara, skicka en bild till oss där vi tydligt kan se defekten och förklara problemet. Skicka bilden bifogad i ett e-postmeddelande till customerservice@oddmolly.com så återkommer vi så fort som möjligt. Reklamationen ska lämnas in så snart du upptäcker defekten. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Produkter som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Vi kan bara hantera defekta kläder på på beställningar som köpts i vår webbshop.

Om vi accepterar din reklamation kommer vi att skicka en ny returetikett till dig i ett e-postmeddelande, som du ska använda när du skickar tillbaka det defekta plagget. Vänligen använd inte returetiketten som kom i ditt paket, eftersom vanliga returer och defekta plagg hanteras separat.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink Software