Vår historia

VÅR HISTORIA

Odd Molly is a Swedish clothing brand founded in 2002 with a vision of producing clothes that symbolize female strength, courage and love. Our garments are lovingly created and characterized by high quality, colors, patterns, natural materials and handmade details. The brand has taken inspiration from Molly, a woman who lived a bohemian skating life in Venice Beach in the 80's. Molly is brave, breaks conventions and follows her heart in whatever she does. She is humble and caring - she is a symbol of what Odd Molly represents. Odd Molly wants every woman to be her best self!





SNABBFAKTA

Grundat 2002
Huvudkontor: Stockholm, Sverige
Noterad på Nasdaq OMX i 2010





SEDAN STARTEN



2019

• Odd Molly launches an ambassador collaboration with the artists Neneh Cherry and Titiyo. Advertisements on the artists in this Spring's Tribute collection rolls in Stockholm's subways, at bus stops around Sweden and in several newspapers.
• February 7, Odd Molly opens a new store at NK, a high-end warehouse in Stockholm, Sweden.

2018

• The retail industry is changing and Odd Molly likewise. This year we have been working to strengthen our customer offering, user accessibility and further focus on digital sales.
• Jennie Högstedt Björk is appointed as Odd Molly´s new CEO in August 2018.
• Odd Molly continues to make ongoing changes and adjustments to the organization with the aim of optimizing processes and increasing efficiency. The profitability of the various sales channels is in focus and the company is working to adapt its presence in different markets based on conditions and potential.
• Odd Molly is the proud sponsor of the successful music festival Queens of Pop, which takes place in Helsingborg and in Uppsala. What distinguishes the festival is that it is only female artists who participate as for example Zara Larson, Icona Pop and Sarah Klang.
• Odd Molly initiates a successful collaboration with Heja Livet (a social network for women) and organizes a sailing trip with young female entrepreneurs to Greece.

2017

• 2017 will be a year when we take measures that costs in the short term, but which promotes the goals of strengthening our position in the Nordic region and expanding Odd Molly's lifestyle concept internationally.
• E-commerce drives growth.
• New product lines for underwear and baths have been developed, both of them were received very positively by our customers.

2016

• 3 nya affärer i Sverige, 1 ny affär i Norge, 1 partneraffär i Bratislava och 3 partneraffärer i Colorado, USA
• 11 nya shop-in-shops i Sverige och Norge
• Lansering av vår nya skokollektion, vår första sportkollektion och vår underklädeskollektion.

2015

• 4 nya affärer i Sverige, 1 ny affär i Finland, 1 partneraffär i Prag i Tjeckien
• 11 nya shop-in-shops i Sverige och Finland
• Lansering av vår inredningskollektion, vår fantastiska badklädeskollektion, vår regnklädeskollektion och vår 100 % ekologiska Daydream-kollektion

2014

• Tribute-kollektionen, med våra allra mest exklusiva plagg, presenteras på nya marknader
• Fortsätter med att öppna 3 affärer och 8 shop-in-shops i Sverige

2013

• Öppnar vår första affär med ett nytt affärskoncept och 3 shop-in-shops som ett resultat av vår strategi för affärsexpansion

2012

• Firar vårt 10-årsjubileum med vår största modevisning någonsin på Stockholm Fashion Week

2008–2011

• Utses till Årets varumärke 2007 av Svensk handel
• Karin Jimfelt-Ghatan vinner det prestigefyllda designpriset Damernas Världs ”Guldknappen”
• Öppnar vår första affär – i Stockholm.
• Första reklamkampanjen med Helena Christensen som Odd Mollys ansikte
• Odd Molly-aktien noteras på NASDAQ OMX Stockholm den 21 juni 2010
• Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine

2002–2007

• Bolaget grundas av Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt och Christer Andersson
• Vinner International Baltic Fashion Awards, Prêt-à-porter, i Tyskland
• Öppnar ett kontor i Los Angeles och genomför en modevisning i Hollywood i USA
• Tilldelas Stockholms Handelskammares Export Hermes för framgångsrik export



Odd Molly är ett märke med själ, hjärta och samvete.

Odd Molly är också ett kärleksfullt märke med höga ambitioner, men ändå ett märke som aldrig kommer att ta sig självt på för stort allvar. Odd Molly-själen älskar att ge sig hän,
med aptit på livet och ursnygg stil.

Vi tror att våra kunder, fantastiska kvinnor runt om i världen, har samma grundvärderingar.

Det är vår hyllning till alla kvinnor i hela världen och vårt sätt att fira sakerna vi älskar mest. Människorna, platserna och stunderna som
gjort oss till dem vi är idag.